• f59d1ddcea68d8dbd318d457154e348d_w600_h340_z1

    Έρχεται…το τέλος της γραφής!

    Μπορεί να ζούμε στην εποχή της σύγχρονης τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, όμως ακόμα και σήμερα η είδηση αυτή φαίνεται να διχάζει: από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οι μαθητές και οι μαθήτριες που ζουν στην Πολιτεία της Ινδιανάπολης των Ηνωμένων Πολιτειών θα αποκτήσουν το δικαίωμα να μην ξαναχρησιμοποιήσουν το παραδοσιακό στυλό και το παραδοσιακό τετράδιο κατά τη σχολική τους φοίτηση! Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Ινδιανάπολης παρέχει την δυνατότητα στα σχολεία της Πολιτείας να επιλέξουν αν το μάθημα θα συνεχίσει να γίνεται με την βοήθεια των παραδοσιακών μέσων διδασκαλίας (στυλό, μολύβι, τετράδιο, γομολάστιχα, κ.ά.) ή αν τα μέσα αυτά θα αντικατασταθούν από τον… ηλεκτρονικό υπολογιστή!

    Η πρωτοφανής αυτή απόφαση φαίνεται, ότι θα προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις, ιδιαίτερα μεταξύ των ειδικών, καθώς η γραφή δεν αποτελεί μόνο ένα ζήτημα καλλιγραφίας, αλλά σχετίζεται άμεσα με την ανάπτυξη της εκφραστικής ικανότητας και της ατομικής πνευματικής δεξιότητας της κατανόησης ενός κειμένου. Ουσιαστικά, η γραφή αποτελεί αυτήν την ανθρώπινη ικανότητα που διακρίνει τον άνθρωπο από τα ζώα!

    Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο άνθρωπος χρειάστηκε σχεδόν… 175 χιλιάδες χρόνια (!), για να μάθει να γράφει, σύμφωνα με την «Ιστορία της Επικοινωνίας» του Μάρσαλ Πόε! Γι’ αυτό οι επιστήμονες ήδη έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται πώς είναι δυνατό μια τέτοια ικανότητα να… «διαγραφεί» απλά και μόνο με μια πολιτική απόφαση!

    Από την άλλη πλευρά, ο αντίλογος είναι έντονος: «Και όταν θα πρέπει να υπογράψει κανείς μια επιταγή, τι θα γίνει;». Οι υποστηρικτές της ψηφιακής γραφής απαντούν ότι, όταν η σημερινή γενιά ενηλικιωθεί, όλες οι οικονομικές συναλλαγές θα πραγματοποιούνται ψηφιακά, ίσως με την βοήθεια του κινητού τηλεφώνου, οπότε η ικανότητα της γραφής θα είναι… περιττή!

     

     

    Πηγή: philologika.gr

Author:


Leave a comment

If you want to share your opinion, leave a comment.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>