• poioi-pairnoun-kaluterous-bathmous-agoria-i-koritsia

    Γιατί τα κορίτσια παίρνουν καλύτερους βαθμούς;

    Μπορεί τα αγόρια να θεωρούνται καλύτεροι στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, ωστόσο τα κορίτσια παγκοσμίως παίρνουν μεγαλύτερους βαθμούς στο σχολείο σε όλα τα μαθήματα, εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα.

    Παρά τους όποιους αντίθετους ισχυρισμούς, η νέα μελέτη αναδεικνύει τη βαθμολογική υπεροχή των κοριτσιών στις περισσότερες χώρες του κόσμου, με τους ερευνητές να κάνουν λόγο για ένα «καλά κρυμμένο μυστικό», καθώς ελάχιστη προσοχή έχει δοθεί στο συγκεκριμένο φαινόμενο.

    Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους Ντανιέλ και Σουζάν Βουαγιέ του Πανεπιστημίου του Νιού Μπράνσγουικ, ανέλυσαν 308 μελέτες οι οποίες αφορούσαν τη βαθμολογία περίπου 539.000 αγοριών και 595.000 κοριτσιών σε πάνω από 30 χώρες, μεταξύ των ετών 1914 – 2011.

    Η έρευνα διαπίστωσε, ότι οι βαθμοί των κοριτσιών συστηματικά υπερέχουν των αγοριών και η διαφορά είναι μεγαλύτερη στα θεωρητικά – γλωσσικά μαθήματα, σε σχέση με τα θετικά και τα μαθηματικά.

    Αν και συγκριτικά μικρότερο, το βαθμολογικό πλεονέκτημα των κοριτσιών στα μαθηματικά και στα άλλα επιστημονικά μαθήματα είναι υπαρκτό και γίνεται πιο αισθητό στο γυμνάσιο.

    Οι βαθμολογικές διαφορές μεταξύ κοριτσιών και αγοριών αυξάνουν από το δημοτικό έως το γυμνάσιο, αλλά μειώνονται από το γυμνάσιο έως το λύκειο και το πανεπιστήμιο, ωστόσο στα διαγωνίσματα συχνά τα αγόρια τα καταφέρνουν καλύτερα από τα κορίτσια, κυρίως στα μαθηματικά, στη φυσική και στα άλλα θετικά μαθήματα.

    «Οι σχολικοί βαθμοί αντανακλούν ευρύτερα την προσπάθεια που καταβάλλει ένας μαθητής και την επιμονή του σε βάθος χρόνου και σε αυτό τα κορίτσια υπερτερούν. Από την άλλη, τα τεστ αξιολογούν συγκεκριμένες ικανότητες σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο και σε αυτό τα αγόρια μπορεί να τα πάνε καλύτερα», υποστήριξε ο Ντανιέλ Βουαγιέ, επικεφαλής της έρευνας.

    Όσον αφορά τις πιθανές αιτίες της διαχρονικής υπεροχής των κοριτσιών, οι ερευνητές την αποδίδουν κυρίως σε κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες, καθώς πολλοί γονείς, θεωρώντας ότι τα κορίτσια δεν θα τα καταφέρουν καλά στα μαθηματικά και στα άλλα θετικά μαθήματα, τα ενθαρρύνουν πολύ περισσότερο, από ότι τα αγόρια τους, με αποτέλεσμα τελικά τα κορίτσια διαβάζουν περισσότερο και να προηγούνται στη βαθμολογική κούρσα.

    Από την άλλη, έχει παρατηρηθεί, ότι τα κορίτσια τείνουν να διαβάζουν περισσότερο όλη τη χρονιά για να καταλάβουν τα θέματα των σπουδών τους, ενώ τα αγόρια, τα οποία παραδοσιακά δίνουν έμφαση στην απόδοση, εστιάζουν κυρίως στα τελικά διαγωνίσματα και όχι στην χρόνια προσπάθεια.

    Όμως, σύμφωνα με τους ερευνητές, η πιο επίμονη και συστηματική προσπάθεια των κοριτσιών κατά τη διάρκειας όλης της σχολικής χρονιάς μπορεί να τις ανταμείψει περισσότερο από ότι ένα δυνατό φινάλε, που συχνά προτιμούν τα αγόρια.

     

     

    Πηγή: antikleidi.com

Author:


Leave a comment

If you want to share your opinion, leave a comment.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

  • Γιώτα Λαμπροπούλου says:Reply
    12 Μαΐου 2015 at 16:59

    Συμφωνώ απολύτως με την έρευνα: συνήθως τα αγόρια έχουν μια σφαιρικότερη και επομένως ορθότερη αντίληψη των πραγμάτων, ενώ τα κορίτσια οφείλουν τις επιδόσεις τους σε συστηματική και πειθαρχημένη μελέτη. ΄Ετσι κι αλλιώς η είσοδος των γυναικών στην επιστήμη και στην αγορά εργασίας είναι επιβεβλημένη και συνεπάγεται μεγάλο όφελος για τις ανθρώπινες κοινωνίες.