• 590_91f46c6dc90f7a122768866c85683a56

    Η παιδεία είναι θέμα…ανατροφής!

    Σ᾽ αυτόν τον κόσμο οι άνθρωποι τείνουν να μπερδεύουν την εκπαίδευση με την παιδεία. Αν και τα δυο προέρχονται απ᾽ το ρήμα «παιδεύω», στην ουσία πρόκειται για δύο διαφορετικές έννοιες. Η εκπαίδευση παρέχεται από τα σχολεία και πιστοποιείται με πτυχία, ενώ η παιδεία είναι αποτέλεσμα τόσο του περιβάλλοντος στο οποίο γαλουχήθηκες, όσο και προϊόν εσωτερικών […]

    Περισσότερα...
  • anoijhkalokairi

    Γιατί είναι σημαντική η ποίηση για τα παιδιά!

    Γιατί είναι σημαντική η ποίηση για τα παιδιά και πώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μεταδώσουν στα παιδιά την αγάπη για την ποίηση; Ο ποιητής Kenn Nesbitt δίνει τις απαντήσεις του στα ερωτήματα αυτά με μοναδικό τρόπο. “Όταν επισκέπτομαι σχολεία δεν λέω ποτέ στα παιδιά ότι η ποίηση είναι σημαντική γιατί δεν θέλω […]

    Περισσότερα...
  • archaia-ellinika-juniorsclub_gr_

    Πώς τα αρχαία ελληνικά θεραπεύουν τη δυσλεξία!

    Την ωφέλεια που προκύπτει για τη διαμόρφωση και τη σωστή χρήση του εγκεφάλου αναγνωρίζουν ξένοι καθηγητές, οι οποίοι προτείνουν τη συστηματική διδασκαλία της γλώσσας σαν θεραπεία σε δυσλεκτικά παιδιά, ενώ εδώ τείνουν να εξαφανιστούν ολοκληρωτικά από την εκπαίδευσή μας. Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το […]

    Περισσότερα...
  • untitled

    Μη λιθοβολείτε το σχολείο!

    Συχνά-πυκνά εκφέρεται η άποψη ότι παλιότερα το σχολείο μόρφωνε καλύτερα τους νέους μας απ’ ό,τι σήμερα. Και αυτή η αντίληψη προβάλλεται χωρίς να παρουσιάζονται έρευνες και μελέτες που να τεκμηριώνουν στοιχειωδώς αυτή την προσέγγιση. Ουσιαστικά, η εν λόγω συγκριτική θεώρηση του χθεσινού εκπαιδευτικού γίγνεσθαι σε σχέση με το αντίστοιχο σημερινό είναι συνυφασμένη με ιδεολογικά και […]

    Περισσότερα...
  • Καλοκαιρινά%20σχολεία%20κύπρος

    Φινλανδία: Γιατί τα σχολεία δεν θα έχουν πια «μαθήματα»!

    Εδώ και χρόνια, το φινλανδικό μοντέλο στην εκπαίδευση θεωρείται το πιο πετυχημένο στον κόσμο. Τώρα, οι εκπαιδευτικοί σ΄ αυτή τη χώρα της Βόρειας Ευρώπης πηγαίνουν τη μάθηση ένα βήμα παρακάτω! Ερευνητές από όλο τον κόσμο προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να ανακαλύψουν ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του συστήματος εκπαίδευσης στη Φινλανδία. Και πάνω που […]

    Περισσότερα...
  • paidia-ipopgr

    Γιατί είναι τυχερός όποιος δουλεύει με παιδιά!

    Δυο μάτια καθρέφτες, ένα γέλιο φυσικό, από τα λίγα που μπορείς να συναντήσεις και μια αθωότητα που δεν αποσκοπεί πουθενά. Κι αν με το πρώτο άκουσμα φαντάζουν απίθανα, ας φέρουμε στο μυαλό μας ένα παιδί. Η μοναδική οντότητα που πηγάζει καλοσύνη χωρίς να ζητά τίποτα και κυρίως χωρίς να επιδιώκει την κακία, είναι το παιδί. […]

    Περισσότερα...
  • 45690

    Tips για να βοηθήσει το παιδί στη μελέτη μια εργαζόμενη μαμά!

    Πώς να βοηθήσετε το παιδί να μελετήσει πιο αποτελεσματικά, ακόμα κι αν δεν είστε κοντά του τις ώρες που διαβάζει! Είναι δύσκολο για μια μαμά να έχει ανά πάσα στιγμή ακριβή εικόνα του αν έχει διαβάσει το παιδί της, αν έχει κάνει (σωστά) τις εργασίες του κι αν έχει καταλάβει τα μαθήματα της ημέρας. Πόσο […]

    Περισσότερα...
  • GLOSSA-1

    Πότε βάζουμε «ν» και άλλα λάθη στην ελληνική γλώσσα!

    Λέμε «τον Νίκο» ή «το Νίκο»; Είναι σωστό το «όσον αφορά σε»; Πότε το κόμμα είναι αχρείαστο και γιατί καμιά φορά τα «που» και «πως» απαιτούν τόνο; Συγκεντρώνουμε δέκα συνηθισμένες παρεξηγήσεις της ελληνικής γλώσσας που προκαλούν συχνά συντακτικά και γραμματικά λάθη, και βρίσκουμε ποια είναι η σωστή τους χρήση σε κάθε περίπτωση. *Πότε βάζουμε τελικό […]

    Περισσότερα...
  • untitled

    Τι παθαίνουν οι “κακοί” μαθητές μέσα στην τάξη και δε συμμετέχουν;

    Μια εύκολη απάντηση είναι ότι δε διάβασαν το μάθημα ή δεν πρόσεχαν.  Παρακάτω γίνεται αναφορά σε άρθρο που  γράφτηκε από την Nell Keddie   το 1971  και  παραμένει ως τώρα επίκαιρο.   Το άρθρο,  δεν περιορίζεται μόνο στο τι συμβαίνει με τις επιδόσεις των μαθητών στη σχολική  τάξη,  αλλά δείχνει και  τις επιδράσεις της κυρίαρχης γνώσης  σε […]

    Περισσότερα...
  • d2807966d0

    Slow Education: Μάθηση σε…αργούς ρυθμούς!

    Ο καθένας έχει τον δικό του ρυθμό. Ακολουθώντας αυτή τη λογική, το Slow κίνημα υποστηρίζει τη μάθηση που στηρίζεται στις δυνατότητες και στον ρυθμό κάθε παιδιού. Είναι μια λιγότερο αυστηρή εκπαίδευση, με σκοπό όχι την ποσότητα αλλά την ποιότητα της μάθησης. Η Φινλανδία, που διαρκώς καινοτομεί στην εκπαίδευση, πρωτοστατεί με ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιγράφεται με […]

    Περισσότερα...
  • anekdoto-300x160

    Πώς πάει η δουλειά; Τι θα απαντούσαν οι διάφορες ειδικότητες καθηγητών;

    Θεολόγος: Έχει ο Θεός… (αλλά δε μας δίνει…) Φιλόλογος: Dum spiro spero… Μαθηματικός: Έστω ότι υπάρχουν λεφτά… Φυσικός: Παράγουμε αρνητικό έργο… Χημικός: Πόσο άλλο να διασπαστεί το άτομο πια;;;  Βιολόγος: Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό… Γεωλόγος: Έχω πέσει σε ρήγμα… Γαλλικής: Deja vu… Αγγλικής: Νο money, no honey!! Γερμανικής: Nιξ φαί!!! Καλλιτεχνικών: Ξεθωριάσαμε… Οικονομολόγος: […]

    Περισσότερα...
  • 549D64CCCEC6483735B8B20321DE42CF

    Στην «ίδια τάξη» μένει το εκπαιδευτικό μας σύστημα – Το χειρότερο της Ευρώπης!

    Την τελευταία θέση στην Ευρώπη και την 33η παγκοσμίως κατέχει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit. Μάλιστα, στην παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται δίπλα σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία. Η έρευνα περιλαμβάνει 39 χώρες και μια περιοχή […]

    Περισσότερα...
  • children_teacher-800x600

    Γράμμα σε’ ένα νέο δάσκαλο!

    Αγαπητέ μου συνάδελφε, Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, ξέρω όμως αρκετά για την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Από πέρυσι που διορίστηκες στο δημοτικό σχολείο αυτού του χωριού -είναι από τα λίγα που κρατάνε ακόμη- διαπίστωσες πως θα δυσκολευόσουν πολύ με τα έξοδά σου. Ο μισθός σου ψαλιδίστηκε, γεγονός που σε καίει όλο και περισσότερο. Δεν θα […]

    Περισσότερα...
  • met_medium

    Από τα πτυχία…στην ευφυία!

    Στη Βρετανία άκουγα συχνά να χρησιμοποιούν τη λέξη smart (έξυπνος) όταν είχαν απέναντί τους έναν διαβασμένο άνθρωπο. Πάντα μου έκανε εντύπωση διότι για μένα αυτά δεν ταυτίζονται απαραίτητα. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που ήταν ετοιμόλογοι, ικανοί και με εύστοχο χιούμορ, αλλά δεν είχαν ανοίξει ποτέ βιβλίο στη ζωή τους και δεν είχαν ιδέα για τα περισσότερα […]

    Περισσότερα...
  • imagiris_mathitis

    4 τρόποι για να πείσουμε τους αδύναμους μαθητές ότι μπορούν να πετύχουν στο σχολείο!

    “Η τεμπελιά ή η αδιαφορία του μαθητή δεν είναι η αιτία αλλά το αποτέλεσμα της αδυναμίας του”! Αυτο- αποτελεσματικότητα Όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές έχουμε κατηγορήσει πολλές φορές τους αδύναμους μαθητές για αδιαφορία, τεμπελιά, νωθρότητα, ραθυμία. Θεωρούμε ότι αν προσπαθούσαν παραπάνω θα πετύχαιναν περισσότερα. Αυτήν την αντίληψη ανέτρεψε ο Bandura τη δεκαετία του ’70. Έδειξε […]

    Περισσότερα...
  • 22881105_shutterstock_183295247_limghandler

    Τι ώρα πρέπει να χτυπά το κουδούνι στα σχολεία;

    Αλλαγή σχολικού ωραρίου για να κοιμούνται περισσότερο τα παιδιά προτείνουν οι ειδικοί. Βρετανοί επιστήμονες προτείνουν το κουδούνι να χτυπά αργότερα, προς ενίσχυση της ξεκούρασης και των πνευματικών και σωματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, με επικεφαλής το Δρ. Paul Kelley, παρουσίασε την πρότασή της στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης στο Bradford, […]

    Περισσότερα...
  • 50013736ce0887f0f9ff582d9f220403_L

    Το ακαδημαϊκό αμάρτημα!

    Είναι αδιαπραγμάτευτο στοιχείο της ιστορικής πραγματικότητας, ότι το Πανεπιστήμιο, κατέχει ρόλο, ίσως όχι μοναδικό, αλλά αναμφισβήτητα σπουδαίο και εξαιρετικά σημαντικό τόσο στην εσωτερική ωρίμανση του ατόμου όσο και στην καλλιέργεια του πνεύματος. Αποτελεί βαθμίδα της εκπαίδευσης την οποία αποφασίζει να ακολουθήσει ο άνθρωπος ως ενήλικας με απώτερο σκοπό την απόκτηση γενικών αλλά και εξειδικευμένων γνώσεων […]

    Περισσότερα...
  • Boy (6-7) and girl (8-9) going  school through forest, rear view

    Αγαπώ το σχολείο όταν και εκείνο ενδιαφέρεται για μένα!

    «Για να αγαπήσω το βιβλίο, πρέπει να ενδιαφερθείς εσύ για μένα. Για να συνδεθώ μαζί του, χρειάζομαι ένα πρόσωπο, που θα με βάλει στο δρόμο της μάθησης, μέσα από την οικειότητα που θα νιώθει για μένα». – Ένας μαθητής σε ένα δάσκαλο. Ένας μαθητής, για να αγαπήσει το βιβλίο, χρειάζεται έναν εκπαιδευτικό να ενδιαφερθεί για τον […]

    Περισσότερα...
  • ImageGen

    Δικαστής στο Ιράν αντί για ποινές επιβάλλει… διάβασμα βιβλίων!

    Ένας ανοικτόμυαλος δικαστής στο Ιράν αποφάσισε να δίνει εκπαιδευτικές ποινές αντί για φυλακίσεις. Όπως αναφέρει το BBC, ο δικαστής Κασέμ Νακιζαντέχ, της βορειοανατολικής πόλης Γκονμπάντ ε-Καβούς χρησιμοποιεί εναλλακτικές ποινές για να αποφύγει τις «μη αναστρέψιμες σωματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις που προκαλεί ένας εγκλεισμός στους κατάδικους αλλά και τις οικογένειες τους» όπως λέει ο ίδιος. Γι’ […]

    Περισσότερα...
  • school

    Τι «λένε» τα παιδιά στο σχολείο που δεν σηκώνουν το χέρι;

    Οι κοινωνικές ανισότητες είναι ένα φαινόμενο το οποίο έχει αντοχές μέσα στον χρόνο. Υπήρχε στο παρελθόν, υπάρχει στο παρόν και πολύ πιθανόν να υπάρχει και στο μέλλον. Μία μελέτη αναζήτησε, πέρυσι, τις επιπτώσεις του στο σχολείο. Με τη σχολική χρονιά να ξεκινά, ας ελπίσουμε ότι θα ξεκινήσει και ο ξεριζωμός του. Στις σύγχρονες κοινωνίες υπάρχουν […]

    Περισσότερα...
  • Ευχές Ξ³ΞΉΞ± τη Ξ½Ξ­Ξ± σχολική χρονιά

    Μία νέα σχολική χρονιά! Συμβουλές, στους γονείς, για επιτυχία!

    Το σχολείο είναι εκεί και περιμένει. Περιμένει τον νέο μαθητή, περιμένει τον παλαιότερο, περιμένει όμως και τον γονέα. Και δεν υπάρχει καλύτερος χρόνος για προετοιμασία από το παρόν, από το «τώρα». Ως γονείς πρέπει να γνωρίζετε, ότι είναι στα καθήκοντά σας και στις υποχρεώσεις σας η διαχείριση της εκπαίδευσης του παιδιού σας και η διασφάλιση […]

    Περισσότερα...
  • t_420_54185609

    Εάν η εκπαίδευση είχε πράγματι σχέση με την μάθηση…

    Εάν η εκπαίδευση είχε πράγματι σχέση με την μάθηση τότε …θα αφήναμε τα παιδιά να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις και μετά θα τους δίναμε την κατάλληλη υποστήριξη για να βρουν τις δικές τους απαντήσεις. …θα βλέπαμε ότι το να ανακατεύονται τα παιδιά με πράγματα, σαν μια μαθησιακή ευκαιρία στη φυσική, και όχι σαν κάτι άχρηστο. …θα […]

    Περισσότερα...
  • nn

    «Όλοι μαζί για έναν ομορφότερο κόσμο»!

    Εδώ και αρκετά χρόνια, η προσπάθεια που γίνεται από πολλές χώρες για την ενσωμάτωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει την υποστήριξη της κοινής γνώμης και επιτρέπει τη δημιουργία εναλλακτικών προγραμμάτων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές. Η νέα αυτή προσπάθεια, τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια, αποτελεί μια καινοτομία στο εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα […]

    Περισσότερα...
  • image00

    Εκπαίδευση: Το “ ΌΧΙ” της κριτικής διδασκαλίας!

    Τι επιτυγχάνουν οι μαθητές μας μετά από τόσα χρόνια διδασκαλίας; Γιατί εκατομμύρια άνθρωποι δαπανούν τόσο χρόνο στα σχολεία και βγαίνουν από αυτά ξέροντας τόσα λίγα; Τι καταφέρνει τελικά το σχολείο; «Τίποτα» είναι η απάντηση. Τα σχολεία κρατούν τα παιδιά μακριά από τους δρόμους για όσο χρόνο οι γονείς τους είναι στη δουλειά και καθυστερούν την […]

    Περισσότερα...
  • 692

    Παιδεία των συνταξιούχων!

    Έ​​κθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Ευρώπη των 28 επισημαίνει το πρόβλημα της γήρανσης των εκπαιδευτικών, το οποίο προκαλείται εύλογα από την αύξηση των συνταξιοδοτήσεων σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των προσλήψεων. Και η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών που έχουν ξεπεράσει τον κόκκινο συναγερμό, καθώς έχει πληγεί από την πεντάχρονη δημοσιονομική […]

    Περισσότερα...
  • MP900341471

    «Ο σκοπός της εκπαίδευσης» του Νόαμ Τσόσκι

    Ας αναρωτηθούμε, ποιος είναι ο σκοπός ενός εκπαιδευτικού συστήματος; Φυσικά, υπάρχουν έντονες αντιθέσεις πάνω στο θέμα. Η παραδοσιακή αντίληψη, που πηγάζει από την Αναγέννηση, θέτει ως ύψιστους στόχους ζωής το να ερευνάς και να δημιουργείς- να ερευνάς τον πλούτο του παρελθόντος και να εσωτερικεύεις τα σημαντικά για σένα σημεία, να συνεχίζεις διευρύνοντας αυτή την αναζήτηση […]

    Περισσότερα...
  • elliniko-panepistimio-ae

    Γονιέ, σώσε το ελληνικό πανεπιστήμιο!

    Τέτοιες μέρες του Αυγούστου στο πανεπιστήμιο που δούλευα στην Ιαπωνία έρχονται οι νέοι φοιτητές για επίσκεψη με τους γονείς τους. Καθώς περνάς τα κτίρια και τα πάρκα για να πας στο γραφείο σου, βλέπεις εθελοντές τού πανεπιστημίου να τους ξεναγούν σε μικρές ομάδες. Οι γονείς κάνουν τέτοιες επισκέψεις για να δουν το περιβάλλον μέσα στο […]

    Περισσότερα...
  • 25

    Εργαζόμενος στο voucher…ο σύγχρονος «Ζήκος» των επιχειρήσεων!

    Θα θυμάστε σίγουρα την παλιά ασπρόμαυρη ταινία με τον μπακαλόγατο, γνωστή ως «της Κακομοίρας». Ίσως και να ξέρετε πολλές ατάκες της απ΄έξω τόσες φορές που την έχετε δει. Πρωταγωνιστής δεν είναι άλλος από τον αξέχαστο Κώστα Χατζηχρήστο σε αυτή τη θρυλική κωμωδία. Ως Ζήκος έρχεται από την Ευρυτανία στην Αθήνα για να δουλέψει βοηθητικός στο […]

    Περισσότερα...
  • summers_books_590_b

    10 συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς το καλοκαίρι!

    Η διακοπή λειτουργίας του σχολείου λόγω διακοπών του καλοκαιριού βρίσκει μαθητές και εκπαιδευτικούς σε άλλους χώρους με άλλες δραστηριότητες. Η μεγάλη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών εξ΄ αιτίας των κλιματολογικών συνθηκών, δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ξεκουραστούν, συναισθηματικά και επαγγελματικά, να αποτιμήσουν τη δουλειά του προηγούμενου διδακτικού έτους, να συγκρίνουν το έργο τους με προηγούμενα […]

    Περισσότερα...
  • t1larg_robot_teachers_1

    Καινοτομίες στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία σε 6 χώρες στον κόσμο!

    Νότια Κορέα: Δασκάλα Ρομπότ Σε κάποια σχολεία της Νότιας Κορέας , οι μαθητές μαθαίνουν Αγγλικά από  ένα ρομπότ (ονόματος Engkey) σε σχήμα αυγού. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Μαθητές κάνουν μάθημα παρακολουθώντας τρισδιάστατα με ειδικά γυαλιά video όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος ή το ηλιακό σύστημα. Για να γίνει αυτό οι αίθουσες διαθέτουν υποδομές με οπτικές ίνες. Αυτό […]

    Περισσότερα...
  • papanoutsos

    Ε. Παπανούτσος: «Τι θα πει μαθαίνω;»

    Το σημαντικό βιβλίο του Ε. Παπανούτσου «Η Παιδεία το μεγάλο μας πρόβλημα» (Εκδόσεις Δωδώνη) αποτελεί ένα επίκαιρο βιβλίο αν και εκδόθηκε το 1976. Μέσα από τις σελίδες του επιχειρείται να απαντηθούν ερωτήματα τα οποία, στην πλειοψηφία τους, απασχολούν μέχρι σήμερα τους εκπαιδευτικούς.  Επιπλέον, μια κριτική ανάγνωση του βιβλίου αποτελεί καλό οδηγό για μια εποχή αλλαγών, […]

    Περισσότερα...
  • 17

    «Σχολείο VS Φροντιστήριο»

    Κανείς πιστεύω  δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι το φροντιστήριο – ως θεσμός πλέον – δεσπόζει τις τελευταίες δεκαετίες στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας. Μόνο της χώρας μας; Θα έλεγα όχι. Πρόκειται για παγκόσμιο φαινόμενο που κυριαρχεί σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου, με διαφορετικούς βέβαια προσανατολισμούς και στοχεύσεις. Αλλά, βέβαια, […]

    Περισσότερα...
  • e7f16da64ca22a3dab41c1e3e762e40b_XL

    Τα παιδιά μελετούν, αλλά δεν κατανοούν!

    «Πολλές φορές διαβάζω και δεν καταλαβαίνω, όχι μόνο τους αρχαίους αλλά και αυτούς που είναι κάτι σαν… αρχαίοι – Καβάφη, Παπαδιαμάντη» (Ελευθερία, Γ΄ Λυκείου). «Όταν τα κείμενα είναι αρχαία με νέα ελληνικά μαζί, μου φαίνονται πολύ περίεργα. Δυσκολεύομαι να καταλάβω, θέλει πολλή ανάλυση. Θυμάμαι τον “Κρητικό” (σ.σ. Διον. Σολωμός), είδα κι έπαθα να βγάλω άκρη. […]

    Περισσότερα...
  • school3

    Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη σημαντικό κριτήριο για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης

    Κυρίαρχος παιδαγωγικός ρόλος του σχολείου για την πλειονότητα των παιδαγωγών είναι η διαμόρφωση εκπαιδευτικών συνθηκών, δηλ. διαδικασιών αγωγής, διδασκαλίας, μάθησης, κοινωνικοποίησης και αξιολόγησης, που προάγουν τη δημιουργία ολοκληρωμένης προσωπικότητας στο μαθητή και την ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό σύστημα. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών και συνυπολογίζοντας και τις εμπλεκόμενες παραμέτρους στην εκπαιδευτική λειτουργία σημαντικό […]

    Περισσότερα...
  • p

    Φαντασία…ένας χαμένος θησαυρός!

    « Όταν επισκέπτομαι συχνά σχολεία με εντυπωσιάζει η τεράστια φαντασία και δημιουργικότητα των προνηπίων και νηπίων. Βλέπω λίγα χρόνια αργότερα, τα ίδια παιδιά να συμπεριφέρονται σαν ρομπότ, σαν πιόνια. Κουρασμένα και αγχωμένα, να έχουν χάσει τη φρεσκάδα αυτή της ματιάς, αυτή τη μαγική σπίθα» Ε.Τριβιζάς Πώς γίνεται ένα τόσο μεγάλο χάρισμα, που μας δίνεται απλόχερα […]

    Περισσότερα...
  • young_boy_computer_thb

    Πώς θα ξεκολλήσουμε τα παιδιά από το pc και τα video games;

    Η πιο συνηθισμένη εικόνα είναι να βλέπεις το παιδί σου κολλημένο στον υπολογιστή ή μπροστά από μία κονσόλα να παίζει video games; Η γκρίνια, οι φωνές και οι τιμωρίες δεν έχουν κανέναν αποτέλεσμα; Αυτοί είναι οι εναλλακτικοί τρόποι για να ξεκολλήσεις το παιδί σου από το pc και τα video games. Δώσε το καλό παράδειγμα […]

    Περισσότερα...
  • dbce9bd2c853c17ad0958c34737ee724_L

    Απέτυχα στις πανελλήνιες εξετάσεις… και τώρα;

    «Κατά βάθος το ήξερα αλλά οι βαθμοί μου το επιβεβαίωσαν… Απέτυχα… Είμαι ένας αποτυχημένος… Τόσα χρόνια προετοιμαζόμουν για να φτάσω στο πανεπιστήμιο και τώρα; Όλα γυρίζουν μέσα στο μυαλό μου… Αν γύριζε ο χρόνος πίσω, αν διάβαζα περισσότερο, αν δεν είχα τόσο άγχος, αν δεν έκανα κάποια λάθη όλο αυτό τον καιρό, αν, αν, αν… […]

    Περισσότερα...
  • Παιδεία

    Έχει µέλλον η Παιδεία µας; Ένα άρθρο που αξίζει να διαβάσετε!

    Στο ερώτηµα αν έχει µέλλον η Παιδεία µας µέσα στην οικονοµική κρίση που µαστίζει τη χώρα µας η απάντηση είναι απλή µαζί και τραγική: Αν δεν έχει µέλλον η Παιδεία µας, δεν έχει µέλλον και η χώρα µας. Finis Graeciae! Σπεύδω να πάρω θέση: Η Παιδεία µας έχει µέλλον υπό προϋποθέσεις· όχι χωρίς παιδευτικό όραµα […]

    Περισσότερα...
  • 5%20Final%20Exam%20Tips

    Για ποιον λόγο ορισμένα παιδιά αρνούνται να μελετήσουν τα μαθήματά τους;

    Οι λόγοι μπορεί να σχετίζονται με: * Έλλειψη κινήτρου για τη μελέτη, την σχολική απόδοση, το σχολικό πλαίσιο. * Χαμηλή αυτοεκτίμηση, φόβο αποτυχίας και απόσυρση ως τρόπο διαχείρισης του άγχους. * Περιβάλλον μη υποστηρικτικό, που δεν καθοδηγεί το παιδί ως προς τους στόχους του και τις ευθύνες του. * Περιβάλλον υπερβολικά αυταρχικό, που ταυτίζει τη […]

    Περισσότερα...
  • teacher-turnover-harms-student-learning-lead

    Μακροχρόνια η επιρροή των καλών δασκάλων στη ζωή των μαθητών!

    Την ευεργετική επίδραση που έχει σε ένα μαθητή ένας καλός δάσκαλος, όχι μόνο στα σχολικά θρανία αλλά και στην ενήλικη ζωή του, διαπιστώνουν σε μελέτη τους δύο καθηγητές του φημισμένου πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Παρακολουθώντας την πορεία δύο εκατομμυρίων μαθητών σε διάστημα είκοσι ετών, οι καθηγητές Raj Chetty και John Friedman επιβεβαίωσαν το Μέγα Αλέξανδρο, ο οποίος […]

    Περισσότερα...
  • girl

    Πώς οι γονείς μειώνουν άθελά τους την αυτοεκτίμηση των παιδιών τους;

    Όλοι οι γονείς αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να έχουν τα παιδιά τους αυτοεκτίμηση και να πιστεύουν στο εαυτό τους και τις ικανότητες τους. Ωστόσο, πολλές φορές άθελα τους κάνουν ορισμένα λάθη που έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Ας δούμε τα πιο συνηθισμένα από αυτά: Τα επιβραβεύουν υπερβολικά Η αυτοεκτίμηση είναι κάτι που πηγάζει από μέσα […]

    Περισσότερα...
  • kariera1

    Από το Λύκειο στο επόμενο στάδιο της ζωής: στόχοι, αξίες και προετοιμασία!

    Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου βρίσκονται αυτή την εποχή μπροστά σε ένα κρίσιμο σκαλοπάτι της ζωής τους: από ένα γνώριμο σχολείο προς μία επιλογή που θα κρίνει πιθανόν όλη τη ζωή τους: προς ένα Ανώτατο Ίδρυμα ή προς άλλες επαγγελματικές σπουδές. Έτσι, η σωστή προετοιμασία μπορεί να τους βοηθήσει να περάσουν το μεταβατικό αυτό στάδιο με […]

    Περισσότερα...
  • everyonestyding

    «Είναι ανάγκη να μορφωθούν όλα τα παιδιά;»

    Δυστυχώς στη χώρα μας έχουμε μια στρεβλή αντίληψη περί του σχολείου, της εκπαίδευσης και φυσικά περί της μόρφωσης. Στο λεξικό του Τριανταφυλλίδη αναφέρονται και τα εξής στο λήμμα μόρφωση «μόρφωση : α. πνευματική και ψυχική καλλιέργεια β. κατοχή γνώσεων.» Άρα μόρφωση=καλλιέργεια + γνώσεις. Ποιός όμως μορφώνει τα παιδιά; Τα μορφώνει η οικογένεια, τα σχολεία (πρωτίστως […]

    Περισσότερα...
  • studentsandteacherinclassroom

    «Δεν υπάρχουν κακοί, αλλά “δύσκολοι” μαθητές»!

    Ποιοί άραγε είναι οι λόγοι που προκαλούν την χαμηλή επίδοση ορισμένων παιδιών στο σχολείο και ποιοί οι τρόποι της αντιμετώπισής τους; Το προφίλ του “κακού” μαθητή Περιορισμένες κοινωνικές δεξιότητες Χαμηλή αυτοεκτίμηση Εχθρική αντιμετώπιση από συμμαθητές και εκπαιδευτικούς Αγχώδης κατά κανόνα Συχνά με προβλήματα υγείας και σωματικής διάπλασης Η απογοήτευση από τους χαμηλούς βαθμούς οδηγεί συχνά […]

    Περισσότερα...
  • mathitedsak9_b2-300x160

    Οι παραδοσιακές μέθοδοι μάθησης και διδασκαλίας προάγουν περισσότερο τη γνώση!

    Οι μαθητές και οι ενήλικοι που γράφουν με το χέρι, αντί να πληκτρολογούν, μαθαίνουν καλύτερα, υποστηρίζουν Νορβηγοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Advances in Haptics. Το ίδιο συμβαίνει και με όσους διαβάζουν από ένα βιβλίο, αντί από μια οθόνη, σύμφωνα με τη νορβηγική έρευνα, η οποία έρχεται να αναδείξει τη σημασία […]

    Περισσότερα...
  • 690_add2dd30-6dcd-47d0-ae9a-04b35ed4dabf

    Τα συχνά διαγωνίσματα κάνουν καλό στο μυαλό των μαθητών!

    Σύμφωνα με τα συμπεράσματα μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής έρευνας, οι μαθητές που υποβάλλονται σε τακτικά διαγωνίσματα, εμφανίζουν βελτιωμένη ικανότητα μνήμης και μάθησης, μια ανακάλυψη που αναμένεται να αναζωπυρώσει την παλαιά διαμάχη σχετικά με την αποτελεσματικότητα των τεστ στο σχολείο. Οι ερευνητές ανακάλυψαν, ότι η προετοιμασία για τα διαγωνίσματα ωφελεί τους μαθητές, βελτιώνοντας την μνήμη τους, καθώς […]

    Περισσότερα...
  • thumbnail

    Οι Έλληνες μαθητές δεν είναι ευτυχισμένοι στο σχολείο!

    Οι έξι στους δέκα μαθητές είναι «λίγο» έως «καθόλου» ικανοποιημένοι από τα προγράμματα σπουδών του ελληνικού σχολείου, τα οποία φέρονται να προωθούν, σε σημαντικό βαθμό, την «παπαγαλία». Θεωρούν ότι ο μαθητής δεν είναι ευτυχισμένος στο σχολείο, ενώ αρκετοί έφηβοι υποστηρίζουν πως το απολυτήριο λυκείου δεν μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στο μαθητή να καταστεί ανταγωνιστικός […]

    Περισσότερα...
  • Study time

    «Η εκπαίδευση ως όαση για το μέλλον»

    Ίσως ακούγεται κάπως ρομαντικό αλλά υπάρχουν ακόμη χώροι που συντηρούν αυτόν τον «χιλιοβασανισμένο» τόπο. Ίσως ως η μόνη διέξοδος, ίσως ως απέλπιδα προσπάθεια, ίσως ως κατάλοιπο μιας παγιωμένης νοοτροπίας… ο Έλληνας ακόμη εναποθέτει τις ελπίδες του στην εκπαίδευση του παιδιού του… Καθημερινά, ερχόμενοι σ’ επαφή με το γονιό διακρίνουμε στο βλέμμα του έκδηλη την αγωνία […]

    Περισσότερα...
  • 17910_508361132533556_2141948643_n

    «Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας»

    Το βιβλίο, πέρα από την αισθητική απόλαυση και την ευχαρίστηση που προσφέρει στα παιδιά, συμβάλλει συγχρόνως στην πνευματική τους καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας τους, στην γνωριμία τους με άλλους λαούς και πολιτισμούς, καθώς και στην κατανόηση της διαφορετικότητας. Έχει αποδειχθεί, ότι η αξιοποίηση του ποιοτικού λογοτεχνικού βιβλίου έχει μεγάλη σημασία για […]

    Περισσότερα...
  • untitled

    «OMG! Τι γλώσσα είναι αυτή;»

    Ο κόσμος του διαδικτύου κατά κύριο λόγο, αλλά και η καθημερινότητα μας, έχουν κατακλυστεί από πληθώρα ακαταλαβίστικων, ακατάληπτων και άγνωστων λέξεων ή και ολόκληρων φράσεων, που ενώ κάποιοι δείχνουν γνώστες και θιασώτες τους, κάποιοι άλλοι δείχνουν ανίδεοι κι ανήμποροι να συλλάβουν το περιεχόμενό τους, κοιτώντας με απορία τα νέα «επιτεύγματα» στο πολύπαθο χώρο της γλώσσας μας. Λέξεις […]

    Περισσότερα...
  • 15CultureL1

    Το ελληνικό στοιχείο ως παράγοντας αγωγής

    Λέγοντας ελληνικό στοιχείο δεν εννοώ τη συσσώρευση γνώσεων, αλλά κυρίως τη γνωριμία με την ελληνική παράδοση και τον εθισμό σ’ ένα τρόπο ζωής, με γνήσια ελληνική νοοτροπία και ψυχοσύνθεση. Τα βάθρα για μια τέτοια αγωγή, είναι τρία: η γνωριμία με τον τόπο μας, η διατήρηση της εθνικής μνήμης και η διαφύλαξη των παραδόσεων. Θα πρέπει […]

    Περισσότερα...
  • pente_lepta_grapsimo_thn_hmera_ektonwnoun_to_agxos_1

    Η γνώση αποτυπώνεται όταν γράφουμε και όχι όταν πληκτρολογούμε…

    Καλύτερα και τα παραδοσιακά τεστ απομνημόνευσης, σύμφωνα με δύο νέες έρευνες   Οι μαθητές και οι ενήλικοι που γράφουν με το χέρι τους, αντί να πληκτρολογούν σε ένα υπολογιστή, μαθαίνουν καλύτερα. Το ίδιο συμβαίνει και με όσους διαβάζουν από ένα βιβλίο, αντί από μια οθόνη, σύμφωνα με μια νέα νορβηγική επιστημονική έρευνα, η οποία έρχεται να […]

    Περισσότερα...
  • exams

    «Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μια στιγμή μόνο της ζωής μας»

    Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ante portas! Το έμπειρο μάτι του Εκπαιδευτικού και η ευαισθησία του γονιού, διαπιστώνουν ότι ο έφηβος της εποχής μας – περισσότερο από κάθε άλλη εποχή – βιώνει μια κατάσταση πρωθύστερη και οξύμωρη: Καλείται να σκεφθεί ως ενήλικας και να αναλάβει πρόωρα τις ευθύνες του για το ενήλικο μέλλον του. Και οι […]

    Περισσότερα...
  • Vivlio-570

    Η αξία των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης

    Στην εποχή μας, παρατηρείται ένα διεθνές ενδιαφέρον για εκπαιδευτική αλλαγή και μεταρρύθμιση, στα πλαίσια της τάσης για ποιοτική ισχυροποίηση των ανθρώπων και των κρατών στο «νέο παγκόσμιο χωριό». Τόσο οι πολλές και γρήγορες αλλαγές σε όλους τους τομείς της ζωής μας, όσο και οι αυξημένες απαιτήσεις της παγκόσμιας κοινότητας που επιτάσσει αναπροσαρμογές παντός είδους, τροποποιήσεις, […]

    Περισσότερα...
  • f59d1ddcea68d8dbd318d457154e348d_w600_h340_z1

    Έρχεται…το τέλος της γραφής!

    Μπορεί να ζούμε στην εποχή της σύγχρονης τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, όμως ακόμα και σήμερα η είδηση αυτή φαίνεται να διχάζει: από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οι μαθητές και οι μαθήτριες που ζουν στην Πολιτεία της Ινδιανάπολης των Ηνωμένων Πολιτειών θα αποκτήσουν το δικαίωμα να μην ξαναχρησιμοποιήσουν το παραδοσιακό στυλό και το παραδοσιακό τετράδιο κατά […]

    Περισσότερα...
  • poioi-pairnoun-kaluterous-bathmous-agoria-i-koritsia

    Γιατί τα κορίτσια παίρνουν καλύτερους βαθμούς;

    Μπορεί τα αγόρια να θεωρούνται καλύτεροι στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, ωστόσο τα κορίτσια παγκοσμίως παίρνουν μεγαλύτερους βαθμούς στο σχολείο σε όλα τα μαθήματα, εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα. Παρά τους όποιους αντίθετους ισχυρισμούς, η νέα μελέτη αναδεικνύει τη βαθμολογική υπεροχή των κοριτσιών στις περισσότερες χώρες του […]

    Περισσότερα...
  • elliniki-glossa-sxoleio

    «Η θέση της Γλώσσας στα σχολεία μας»

    Η γλώσσα ως τρόπος έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων μας αποτελεί – σε άμεση συνάρτηση πάντα με το λόγο /λογική που μας διέπει ως έλλογα όντα – το κυριότερο μέσο και όχημα της σκέψης μας. Είναι η βασική ειδοποιός διαφορά  που μας παρέχει το δικαίωμα να δεσπόζουμε στην κορυφή όλων των έμβιων όντων. Είμαστε […]

    Περισσότερα...
  • BACK-TO-SCHOOL-2

    «Ο πιο καλός ο μαθητής…»

    Για κάθε γονιό το μεγαλύτερο άγχος του αναμφισβήτητα είναι το παιδί του να έχει μια καλή σχολική πορεία, ώστε να λάβει όλα εκείνα τα εφόδια που θα του είναι αρκετά για τις μελλοντικές σπουδές του και τη σταδιοδρομία του. Το ερώτημα, όμως, είναι πως γίνεται ο καλός μαθητής; Πολλοί ειδικοί διατείνονται, ότι ο δείκτης ευφυΐας […]

    Περισσότερα...
  • school708_1

    Τα σχολεία του κόσμου -Από τα χωράφια και τα πάρκα, έως τις αίθουσες με tablet και ίντερνετ [εικόνες]

    Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαπιστώσει κανείς τις ανισότητες στις συνθήκες ζωής που υπάρχουν ανάμεσα σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Μια ματιά σε μία σχολική αίθουσα, είναι ένα από αυτά. Σε κάποιες χώρες, τα παιδιά κάθονται οκλαδόν σε πάρκα, ή σε αγρούς και κοιτάζουν έναν μαυροπίνακα, αν υπάρχει κι αυτός. Αλλού, πιτσιρικάδες πιάνουν από νωρίς […]

    Περισσότερα...
  • ed5dc2ca-cf4d-496e-84e3-ff685782b1f9

    Η παπαγαλία – Στερεί από τα παιδιά την κριτική ικανότητα και τη δημιουργική σκέψη

    Όποιος έχει περάσει από το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης και αξιολόγησης, σίγουρα έχει να θυμάται τις αγωνιώδεις προσπάθειες να συγκρατήσει στο μυαλό του την κάθε λέξη ενός κειμένου – γιατί αν έχανε έστω και μία, δεν θα μπορούσε να θυμηθεί τίποτα από τα παρακάτω. Φυσικά υπήρχαν (και υπάρχουν) οι περιπτώσεις όπου τα παιδιά αποστήθιζαν ακόμα και […]

    Περισσότερα...
  • 7_mustika_gia_to_sosto_ekpaideutiko_perivallon_2

    7 μυστικά για το σωστό εκπαιδευτικό περιβάλλον

    Πολλοί εκπαιδευτικοί και ακόμη περισσότεροι μαθητές παραπονιούνται για τις ψυχρές και άσχημες σχολικές αίθουσες. Οι μαθητές βαριούνται σε αυτές και δεν παρακολουθούν τι γίνεται στην τάξη, δεν αγαπούν το σχολείο και συνδέουν τη μάθηση με ένα άσχημο περιβάλλον που ταιριάζει σε όλους, καθώς δεν έχει κανένα χαρακτηριστικό που να το νιώθουν αποκλειστικά δικό τους. Δεν […]

    Περισσότερα...
  • teenagers

    Πόσο σημαντική είναι η σχέση που έχει ένα παιδί με τους συμμαθητές του;

    Tι σημαίνει το σχολείο για τους εφήβους Oι περισσότεροι ενήλικες ταυτίζουμε το σχολείο κυρίως με την επίδοση στα μαθήματα και δη στους βαθμούς. Ωστόσο, έτσι παραβλέπεται η εξίσου σπουδαία «δουλειά» του σχολείου που σχετίζεται με την κοινωνικοποίηση των εφήβων. Tο σχολικό περιβάλλον (καθηγητές και συμμαθητές) συμβάλλει όχι μόνο στην ακαδημαϊκή πορεία του παιδιού, αλλά και […]

    Περισσότερα...
  • diadiktio

    Το μέλλον αγγίζει την εκπαίδευση – δεν βλέπουμε…

    Ο μοχλός για την ανάπτυξη της καινοτομίας, για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της ανθρωπότητας, για το κλείσιμο της ψαλίδας σε μεγάλες ανισότητες είναι η Παιδεία. Το οικονομικό θαύμα των τίγρεων της Ασίας και η δραστική μείωση των ανισοτήτων σε εκείνες τις κοινωνίες δεν θα είχαν επιτευχθεί αν δεν είχε προηγηθεί μια μεγάλη επανάσταση στην […]

    Περισσότερα...
  • panellhnies

    «Πανελλαδικές Εξετάσεις: Συμβουλές για μαθητές και γονείς»

    ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  Προγραμματίστε το διάβασμά σας για την τελική επανάληψη. Αφήνετε δεκάλεπτα διαλείμματα ανάμεσα στην ώρα της μελέτης. Προσέξτε τη διατροφή σας. Τις ημέρες των εξετάσεων χρειάζεστε ενέργεια. Η σωστή διατροφή (π.χ. φρούτα, λαχανικά, φυσικοί χυμοί, ξηροί καρποί, μέλι), όπως και η σωματική […]

    Περισσότερα...
  • agora ergasias

    «Η πιο ώριμη απόφαση στην πιο ανώριμη φάση της ηλικίας μας»

    Οι περισσότερες αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς κρίνουν εν πολλοίς τη μετέπειτα πορεία μας. Όμως, υπάρχει μια απόφαση σταθμός στη ζωή μας, που εκτός της επαγγελματικής μας εξέλιξης, καθορίζει κι όλη μας τη ζωή. Κι αυτήν την απόφαση – δυστυχώς- καλούμαστε να τη λάβουμε […]

    Περισσότερα...
  • meleth

    Κανόνες πώς να μελετώ σωστά

    Υποστηρικτικές συνθήκες εργασίας: Χώρος εργασίας: · Είναι προτιμότερο να επιλέγεται ο ίδιος πάντοτε χώρος. · Στο τραπέζι πρέπει να υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο αυτά που είναι απαραίτητα για το διάβασμα του συγκεκριμένου μαθήματος. · Κατά τα διαλείμματα είναι απαραίτητο να γίνεται αλλαγή του χώρου. Ώρες εργασίας: · Ο κάθε μαθητής πρέπει να βρει ποιες ώρες […]

    Περισσότερα...
  • goneis

    Εσείς κάνετε τις ασκήσεις του παιδιού σας;

    Αν ναι, σίγουρα δεν είστε οι μόνοι, αλλά πολύ κακώς μας λένε οι έρευνες! 1 στους 6 γονείς κάνει τις ασκήσεις του παιδιού του, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μ. Βρετανία, και δημοσιεύτηκε στην Daily Mail. Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου τα 2/3 των γονιών έχουν παρέμβει τουλάχιστον μια φορά στις […]

    Περισσότερα...
  • ependush

    «Αξίζει να επενδύσουμε στην εκπαίδευση…»

    Καθημερινά ακούμε, βλέπουμε, θαυμάζουμε κοινωνίες με πολύ επιτυχημένα μοντέλα εκπαίδευσης. Ποιος δε γνωρίζει την περίπτωση της Φιλανδίας που μέσα από ένα απλό – για τα ελληνικά δεδομένα – εκπαιδευτικό σύστημα πέτυχε ό,τι χρόνια δεκαετίες προσπαθούμε εμείς να πετύχουμε… Και το αξιοθαύμαστο είναι ότι το φιλανδικό «θαύμα» επηρέασε δραστικά ολόκληρο το οικονομικό σύστημα της χώρας αυτής. […]

    Περισσότερα...
  • job

    Aυτά είναι τα επαγγέλματα με μέλλον στη χώρα μας, όπως διαμορφώνονται με τις αλλαγές που επέφερε η κρίση

    Τα επαγγέλματα του μέλλοντος στη χώρα μας, όπως διαμορφώνονται με τις αλλαγές που επέφερε η κρίση καταγράφει ο κ. Κωνσταντίνος Κότιος, της εταιρείας Employ. Ο κ. Κότιος δηλώνει ότι πλέον οι προοπτικές των επαγγελμάτων στην αγορά εργασίας σε συνδυασμό με τις προσωπικές κλίσεις και δεξιότητες είναι το εφαλτήριο για την ατομική στρατηγική καριέρας και πρέπει […]

    Περισσότερα...
  • μαθησιακές-δυσκολίες

    «Είμαι δυσλεξικός, όχι κακός μαθητής»

    To πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό ενός ανθρώπου όταν μαθαίνει ότι ένα παιδί είναι δυσλεξικό είναι τα προβλήματα που συσχετίζονται με τη μάθηση και οδηγούν στη φτωχή σχολική απόδοση. Εάν του ζητήσουμε να φανταστεί το μέλλον αυτού του παιδιού όσο αφορά τις σπουδές του και τις ακαδημαϊκές του επιδόσεις, προφανώς θα μας πει ότι […]

    Περισσότερα...
  • pe

    Πανελλήνιες Εξετάσεις ή η αβάσταχτη ελαφρότητα του επαγγέλματος

    Για μια ακόμη χρονιά, η ελληνική οικογένεια θα υποστεί το θρίλερ των πανελλήνιων εξετάσεων. Κυριολεκτικά όλα τα μέλη της διαγωνίζονται, αγωνιούν και περνούν μαζί τα ψυχοσωματικά συμπτώματα του άγχους, για μια θέση στο πανεπιστήμιο, κατά προτίμηση στις περιζήτητες σχολές, ίσως και με καλή σειρά και ακόμη καλύτερα με υποτροφία! Κοινωνικά, οι σπουδές, οι σχολές υψηλής […]

    Περισσότερα...
  • ηλεκτρονικη παιδεια

    «Ηλεκτρονική παιδεία τώρα στα σχολεία»

    Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι τα παιδιά του 21ου αιώνα, του αιώνα μας, κατέχουν πολύ περισσότερες γνώσεις συγκριτικά με παιδιά άλλων εποχών. Όμως, για τι είδους γνώσεις μιλάμε; Μα για γνώσεις γύρω από επιτεύγματα της τεχνολογίας φυσικά. Παρακολουθώντας πολλές φορές συζητήσεις τους, αισθάνεσαι ξένος και διερωτάσαι γιατί ενώ κατέχουν τόσο πολλές κι […]

    Περισσότερα...
  • ξενικες λεξεις

    «Ξενικές λέξεις στη Νέα Ελληνική»

    Η γλώσσα μας έχει δεχθεί πολλές ξενικές λέξεις, που έχουν ενσωματωθεί στο λεξιλόγιό μας. Αυτές οι λέξεις, λοιπόν, δημιούργησαν κάποια προβλήματα, ιδιαίτερα στον τρόπο γραφής τους. Συγκεκριμένα: Άλλες απ’ αυτές κατάφεραν να γίνουν τόσο ελληνικές, όσο και οι καθαυτό ελληνικές (π.χ. λουκούμι, κάστρο, ρούχο…), ενώ άλλες δεν κατόρθωσαν να «πειθαρχήσουν»  στους κανόνες της γλώσσας μας […]

    Περισσότερα...
  • paidakia

    «Ας σταματήσουμε να δολοφονούμε τη φαντασία των παιδιών…»

    Η ώρα της κρίσης, για μια ακόμη χρόνια  πλησιάζει. Τα παιδιά ήδη μετρούν αντίστροφα, αναμένοντας – με διαφορετικά συναισθήματα έκαστο  – τη στιγμή που θα λάβουν μέρος στην πιο κρίσιμη (τουλάχιστον μέχρι τώρα) πρόκληση της ζωής τους. Στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Ο δρόμος τραχύς. Οι δυσκολίες πολλές. Οι θυσίες αμέτρητες. Η πιο σημαντική ίσως αυτή της […]

    Περισσότερα...
  • ISOKRATH P

    Περί παιδείας. Στόχοι της παιδείας κατά τον Ισοκράτη

    Μετάφραση Την παιδεία λοιπόν που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας τόσο πολύ απέχω να την περιφρονώ, ώστε εγκρίνω κι αυτήν που εισήχθη στη δική μας εποχή και εννοώ τη γεωμετρία και την αστρονομία και αυτούς που ονομάζουν εριστικούς διαλόγους, που μ’ αυτούς οι μεν νεώτεροι ευχαριστιούνται περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει, από τους πρεσβυτέρους όμως δεν […]

    Περισσότερα...
  • Screen Shot 2015-03-12 at 5.29.17 PM

    Μπ.Ράσελ – Ποιος είναι ο σκοπός της παιδείας;

      Δείτε τι απάντησε ο νομπελίστας φιλόσοφος/μαθηματικός Μπέρτραντ Ράσελ στο γράμμα ενός μαθητή, που τον προκάλεσε να διατυπώσει την άποψή του για το σκοπό της παιδείας. Το γράμμα «… Είμαι ένας Αμερικανός μαθητής 18 χρόνων, και πάω στην ένατη τάξη… Σ’ αυτόν τον ανάστατο και ταραγμένο κόσμο, με τα σπέρματα της ανησυχίας παντού γύρω μας, εμείς, η σημερινή νεολαία, […]

    Περισσότερα...
  • Screen Shot 2015-03-12 at 5.28.16 PM

    Φ.Νίτσε: Μαθήματα για την Παιδεία

    Κύριοι, Όσοι  από εσάς με ακούτε μόλις αυτή τη στιγμή για πρώτη φορά και δεν έτυχε ίσως στο μεταξύ να πάρει το αυτί σας πάρα πολλά για την προηγούμενη διάλεξή μου πριν από τρεις βδομάδες πρέπει να έχετε την καλοσύνη να μεταφερθείτε χωρίς  άλλη προετοιμασία στο κλίμα μιας σοβαρής συζήτησης που είχα αρχίσει να τη […]

    Περισσότερα...
  • αριστουχος μπαχαλος

    Ο αριστούχος μπάχαλος

    «Επιτέλους, βγήκαν οι βαθμοί! Τα πόδια μου βάραιναν, όσο πλησίαζα την πόρτα του σχολείου. Στα παράθυρα, στο Γ1, έβλεπα από μακριά, τους καταλόγους με τα ονόματα. Είχαν μαζευτεί ήδη πολλοί και αναζητούσαν τους βαθμούς τους. Όταν πλησίασα, διέκρινα παράξενα, χαμογελαστά βλέμματα πάνω μου. Ήμουνα βέβαιος πια, ότι κάτι καλό θα έβλεπα στο άσπρο φόντο της […]

    Περισσότερα...
  • καινοτομο σχολειο

    Ένα ονειρεμένο σχολείο

    Ένα σχολείο που δεν θα έχει δάσκαλο αλλά σύμβουλο, δεν θα έχει διαλείμματα, κουδούνια, πίνακα και κιμωλία, η διαδικασία της μάθησης θα μπορεί να εκτείνεται σε όλες τις ώρες της μέρας ακόμη και στις διακοπές, δεν θα έχει απουσιολόγιο και όλη η δουλειά θα γίνεται μέσω iPad, αυτό θα είναι ένα από τα 11 σχολεία […]

    Περισσότερα...
  • tablet p

    Γιατί κάνει κακό στα παιδιά η χρήση tablet

    Η παραχώρηση συσκευών όπως tablet και smartphones από τους γονείς προκειμένου να καθίσουν ήσυχα τα παιδιά τους, έχει αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως ο αυτοέλεγχος, αλλά και στην συναισθηματική και διανοητική τους ανάπτυξη και συμπεριφορά, λέει νέα έρευνα που δημοσιεύει πρόσφατα η εφημερίδα Guardian. Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, οι γονείς θα […]

    Περισσότερα...
  • br

    Ο Δεκάλογος του δασκάλου κατά τον Bertrand Rusell

    Οι δέκα εντολές ενός καλού δάσκαλου από τον μαθηματικό και φιλόσοφο Bertrand Russell, (1872–1970) Δημοσιεύτηκε το Δεκέμβριο του 1951 στο The New York Times Magazine στο τέλος του άρθρου  “The best answer to fanaticism: Liberalism.” Μην αισθάνεσαι απόλυτα σίγουρος για τίποτα . Μην σκέπτεσαι ότι αξίζει να προχωράς κρύβοντας τις αποδείξεις, διότι είναι βέβαιο ότι οι αποδείξεις θα […]

    Περισσότερα...
  • prvto

    Το πρώτο δημόσιο σχολείο, που πέταξε τις καρέκλες των μαθητών

    Το Δημοτικό Σχολείο στο Φουρφουρά της Κρήτης είναι το πρώτο δημόσιο σχολείο, όπου οι καρέκλες των μαθητών έχουν κυριολεκτικά πεταχτεί. Ίσως και να είναι το μοναδικό δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα, στο οποίο συμβαίνουν προχωρημένα, για τα ελληνικά δεδομένα, πράγματα! Το εν λόγω δημοτικό σχολείο, πέταξε τις συνηθισμένες άχρωμες καρέκλες από τις σχολικές τάξεις, και τις […]

    Περισσότερα...
  • tajh

    Πώς να δημιουργήσουμε μία σπουδαία τάξη…

    Υπέρτατη επιθυμία του κάθε δασκάλου είναι να δημιουργήσει μία σπουδαία τάξη. Αυτό είναι το όνειρό του. Γνωρίζει όμως πώς θα το κατορθώσει; Γνωρίζει πώς θα δει το όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα; Γνωρίζει ότι η διαφορά μεταξύ μιας «άριστης» διδασκαλίας από μία «καλή» είναι ένα μικρό μόνο μέρος της όλης του προσπάθειας; Γνωρίζει επίσης ότι […]

    Περισσότερα...
  • das

    Τα πέντε χαρακτηριστικά του δάσκαλου που ξεχωρίζει…

    Η εκμετάλλευση των ευκαιριών για επιστημονική αναβάθμιση και βελτίωση του δασκάλου είναι η καλύτερη συνιστώσα για την επιστημονική ολοκλήρωσή του. Δεν είναι όμως η μοναδική. Η χωρίς προκατάληψη, συνεργασία των δασκάλων του ίδιου σχολείου είναι μία εξ ίσου καλή συνιστώσα ολοκλήρωσης, που βελτιώνει και τον δάσκαλο που παίρνει και τον δάσκαλο που δίνει. Η συνεργασία […]

    Περισσότερα...
  • παιδιά υπό πίεση

    Σχολική ζωή: παιδιά υπό πίεση

    Ας δούμε τι γίνεται στο παιδί, στη διάρκεια του σχολικού έτους: Η τέλεια εικόνα μιας ισορροπημένης παιδικής ηλικίας, δείχνει ένα παιδί να ασχολείται όσο προβλέπει το εκπαιδευτικό σύστημα με το σχολείο του, κάνει τις εργασίες του στο σπίτι και παίζει με όλη του τη ψυχή στον υπόλοιπο χρόνο της ημέρας και τα σαββατοκύριακα. Όμως, για […]

    Περισσότερα...
  • βιβλίο-καφές

    Γιατί πρέπει να διαβάζουμε πιο συχνά βιβλία

    Τέσσερα οφέλη του διαβάσματος Κάθε φορά που παίρνετε ένα βιβλίο στα χέρια σας και «χάνεστε» στον κόσμο που γεννιέται μπροστά σας ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του, αναρωτιέστε γιατί δεν το κάνετε πιο συχνά. Τα βιβλία πέρα από πηγή πνευματικού και γλωσσικού πλούτου και πλούτου πληροφοριών, εξάπτουν τη φαντασία, τονώνουν την πνευματικότητα και την εγρήγορση του νου, […]

    Περισσότερα...
  • svsta

    Πώς να μάθουμε στο παιδί να διαβάζει σωστά

    Το σωστό διάβασμα που αποδίδει και δεν κουράζει το παιδί δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο. Μάθετε που κάνετε λάθος (κι εσείς και το παιδί) και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη». Είναι καρφωμένο με τις ώρες στο γραφείο του και μοιάζει αληθινά προσηλωμένο στη μελέτη του. Ναι, είστε πολύ υπερήφανη που το παιδί σας μελετάει […]

    Περισσότερα...
  • egkukleios

    Εγκύκλιος: Παρελθόν η Τράπεζα Θεμάτων – Το 9,5 βαθμός προαγωγής

    Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης , απέστειλε σήμερα σε όλα τα Λύκεια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκύκλιο με την οποία ενημερώνει για τις αλλαγές που επέρχονται από τη φετινή χρονιά στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις και στον τρόπο προαγωγής των μαθητών Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού […]

    Περισσότερα...
  • sxolikos ekfovismos

    Σχολικός Εκφοβισμός – Bullying

    Η παρενόχληση των μαθητών, ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying (νταηλίκι) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Μπορεί να πάρει τη μορφή λεκτικού εκφοβισμού (π.χ. κοροϊδία), κοινωνικού εκφοβισμού (π.χ. απομόνωση […]

    Περισσότερα...